La pandèmia rejoveneix la solidaritat

Article ABC, 19 d’abril 2020, Miquel Vera – Periodista.

Article al Diari ABC, Voluntariat en temps de crisi per la Fundació Hope & Help
Els voluntaris de la fundació Hope & Help

El diari ABC posa focus en les entitats sense ànim de lucre durant la pandèmia actual i global del Covid19, i de com, el voluntariat augmenta en temps de crisi, comparant-lo amb el succeït al 2008 (bombolla immobiliària).

En aquest article, publicat el 19 d’abril, posa de manifest la labor que estan realitzant entitats com Càritas, però també dóna visibilitat a fundacions més petites com Hope & Help, que porten menys temps actuant, però que en només 1 any han aconseguit formar  una xarxa de més de 200 voluntaris, en la seva majoria joves (Generació Y – Millenials).

El periodista Miquel Vera, exposa aquest canvi generacional en el voluntariat, com una conseqüència clara del moment actual. A Espanya, explica, el perfil del voluntariat, en la seva majoria, són persones majors jubilades que tenen temps lliure. Aquest col·lectiu és el que s’involucra majorment en les accions solidàries de les ONGs. Però durant aquesta crisi el perfil s’ha rejovenit ja que, precisament, un dels col·lectius més vulnerables han estat les persones majors que aquesta grip ha deixat “confinats” a casa.

Anna Faura, fundadora de Hope & Help explica que “El repte serà retenir aquests nous << voluntaris del coronavirus >> quan la crisi sanitària passi”.

Un altre punt molt interessant que es ressalta en aquest article és que estudis realitzats des del sector social, destaquen que les recessions econòmiques vénen acompanyades “d’ones de voluntariat i activisme social” derivades, en part, per la falta d’activitat en el sector laboral (augment de l’atur), però també per la necessitat d’ajuda a la comunitat.

Aquest fet s’ha fet tangible durant aquesta crisi sanitària global, on a les ciutats, els barris han format comunitats de suport a aquells col·lectius més vulnerables, i s’han organitzat les iniciatives per zones de proximitat, la qual cosa ha demostrat ser molt efectiva.

També a la fundació Hope & Help s’ha duplicat la base social de voluntaris en tan sols dos mesos de crisi sanitària, i el perfil en la seva majoria, són Millenials o Generació Y.