La Fundació Hope & Help rep el “Premi Passos”

El Projecte Bella Vella Ànima actua evitant que cap persona gran hagi de desprendre's del seu animal de companyia, i evita, que aquest companys acabin a una gossera.
Premi Passos 2020 a la Fundació Hope and Help

La nostra fundació ha estat guardonada amb el “PREMI PASSOS 2020” juntament amb l’associació FEEL, premi que atorga la coordinadora de Professionals per la Prevenció d’Abusos (CoPPA), en reconeixement a la nostra labor en la categoria de benestar social tant de les persones com dels seus animals de companyia. Labor especialment complexa durant aquesta crisi sanitària i social que estem vivint.

La fundació Hope and Help neix amb la voluntat d’evitar la solitud i l’abandonament de persones grans i animals, reforçant o construint el vincle, tan meravellós que existeix entre una persona i un animal.

Línies d’Actuació Hope and Help

La fundació hope & help inicia la seva labor amb l’objectiu de combatre la solitud de les persones grans, per a poc a poc, ampliar l’ajuda cap a altres col·lectius que també sofreixen el risc d’exclusió social.

Les línies d’actuació es recullen en dos grans projectes:

Projecte “Bella Ànima”: Hi ha moltes persones grans que conviuen amb un animal de companyia i aquest representa un element molt important en la seva vida. A vegades representa l’única companyia que tenen i per situacions de la vida, han de desprendre’s d’ell. Aquí és on la fundació actua oferint:

• Atencions a domicili per a cuidar a l’animal (treure’l a passejar, alimentar-lo, rentar-lo, veterinari…)
  • Persona gran hospitalitzada: es busca una casa d’acolliment temporal fins que la persona pugui fer-se càrrec.
  • Persona gran en Residència: es busca una casa d’acolliment temporal fins que se li trobi una nova llar.
  • Persona gran sola vol adoptar: se selecciona un animal de companyia concorde a les necessitats de la persona gran, perquè la relació i el vincle siguin perfectes.

Projecte “Ànimes bessones”: L’objectiu és vetllar pel benestar de les persones en risc d’exclusió social, en situacions de vulnerabilitat i amb falta d’afecte i/o amb necessitats especials. Per a aquesta mena de casos, el mitjà és el seu animal de companyia, amb el qual es treballa en activitats assistides adaptades a les necessitats de cada persona perquè puguin continuar gaudint del seu company de vida, del seu animal, del seu amic.

• Persona hospitalitzada o ingressada: es busca una casa d’acolliment temporal fins que la persona pugui fer-se càrrec.
  • Xarxa de Voluntaris: oferim a aquests col·lectius en exclusió formar part del nostre equip de voluntaris perquè puguin tornar a formar part activa de la societat i això els ajudi a integrar-se de manera natural.
  • Activitats assistides amb animals: Generar interacció a través del joc i l’aprenentatge i benefici mutu. En aquest cas, treballem amb animals de protectores que també es beneficien de ser socialitzats i sortir de l’estrès rebent les atencions d’afecte que necessiten.
  • Persones que volen la companyia d’un animal: se selecciona un animal de companyia concorde a les necessitats de la persona. Pot ser l’adopció o acolliment d’una animal d’algú que no pot cuidar-ho.

Impacte Social dels Projectes Hope & Help.

A través dels nostres projectes fomentem també el voluntariat, l’educació, la sensibilització en ètica animal i social i evitem l’abandó dels animals.

A Hope and Help comptem amb una gran xarxa de voluntariat que creix cada dia. En només un any de vida la nostra fundació ja compta amb més de 150 voluntaris que comparteixen els nostres valors i dediquen part del seu temps i vida a ser solidaris i donar suport a aquests col·lectius tan necessitats, evitant la solitud de les persones i animals millorant el seu benestar de vida i social.

La Fundació Hope and Help, aporta a la ciutat de Barcelona, on actua, un projecte social únic amb beneficis bidireccionals, tant per a les persones com per als animals, respectant i potenciant el vincle entre tots dos.

Actualment, la fundació ha solucionat amb èxit, més de 65 casos de col·lectius socialment vulnerables i amb situació de risc d’exclusió.

Una anomenada a la societat i a les institucions.

El reconeixement a la labor de la nostra entitat és l’agraïment al treball que realitza la fundació cada dia i el premi PASSOS arriba en un moment d’especial complexitat, amb problemàtiques socials, sanitàries i econòmiques candents i globals.

Agrair la labor que realitza la nostra xarxa de voluntaris que contribueixen, dia a dia, a desenvolupar una estructura sòlida per a fomentar la societat del benestar amb valors com la solidaritat, l’empatia i la humilitat. Gràcies Voluntaris, aquest premi és vostre.

Fomenta una societat de benestar! Fes-te Teamer per 1€ al mes!

Gràcies a l’equip de eldiario.es per publicar aquest meravellós article: