Gossos VS Gats. Qui és més popular com a mascota?

Tinc un dubte, com a gos que sóc, estic conscient que els humans agraeixen la companyia que els brindem i la gràcia que desprenem quan correm cap a una pilota o un premis sabor pollastre.

No obstant això, el meu col·lega, el gat del pipi-can de Sagrada família, opina diferent. Segons Ramón, el gat negre de la botiga de souvenir, els humans prefereixen als felins per la seva alta independència, agilitat i astúcia.

Al meu entendre, Ramón està boig. Només cal veure la quantitat de gossos que hi ha en el pipi-can i ell és l’únic gat. El pobre no s’adona i nosaltres no li diem res. És que Ramón mola un món. Per a demostrar el seu error m’he preparat. Vaig estudiar els censos de mascotes a Espanya des de fa uns anys i mira el que vaig trobar:

Segons censos realitzats per l’Associació Madrilenya de Veterinaris d’Animals de Companyia (*AMVAC): En el 2015, a Espanya, el percentatge de gossos mascotes era 21,9% del total, mentre que els gats representaven el 8,2%. En 2017 el nombre de mascotes canines va augmentar a 72%, i seguit pels gats amb 18% i fins a finals del passat 2018 aquesta xifra havia augmentat a 92% caní i 6% felí.

Ho sento per Ramón, li portaré el meu pollastre de goma favorit la pròxima vegada que vagi al pipi-can, al final no importa si som gossos o gats, el que importa és que tots ens fem companyia. No sols és l’amor el que ens vincula a les persones. Avui dia, cada vegada són més les famílies que posseeixen mascotes pels seus beneficis psicològics i fisiològics. En altres paraules és l’alegria i felicitat que els transmetem.