Els gossos més importants de la història

Afecte, simpatia i fidelitat són usualment les paraules amb les quals ens descriuen els humans quan parlen de les seves mascotes. Tanmateix, som molt més que això. Hem estat astronautes, herois, socorristes i fins a polítics.. No em creus? Dóna-li un cop d’ull al top 5 dels gossos més importants de la història que t’he preparat aquesta setmana i veuràs.

5-Barry:

El Sant Bernardo Barry era un gos de rescat muntanyès en Suïssa. Ajudava a viatgers extraviats en la neu i es diu que va auxiliar a més de 40 viatgers.

4- Negro Matapacos

Aquesta llista de carrers va ser símbol de la resistència popular xilena. Solia aparèixer en les revoltes universitàries xilenes en 2011, sempre amb un mocador en el coll, defensant als estudiants. Li ho podia veure envoltat d’altres gossos de carrer lluitant contra la policia, però sempre al capdavant de tots.

3-Duke :

Aquest Gran Pirinenc, guanyo les eleccions com a alcalde durant 4 anys consecutius de Cormorant Township, a Minnesota i va ser un dels polítics més volguts de tots els temps. Durant tot aquest temps va aparèixer en tanques publicitàries i desfilades, va ser un gran defensor de la Humane Society, una organització en defensa de els animals i un fort aliat de les Girl Scouts.

2- Balto:

Aquest husky siberià va comandar a un grup de gossos, per a portar vacunes a un poble que tenia una epidèmia de diftèria i que es trobava aïllat a mil quilòmetres de distància de l’hospital més pròxim. Se’l considera l’heroi dels nens del poble *Nome i va ocupar els dos primers anys de la seva existència a portar menjar per als menors d’edat.

1-Laika

La meva heroïna personal. Va ser una gossa espacial soviètica que es va convertir en el primer ésser viu terrestre a orbitar la Terra i es va fer famosa per viatjar a l’espai en 1957