Caso Trio: Lucas, Bruno i Mougli.

Lucas, Bruno i Mougli amb el Voluntari Daniel

Hola a tots, sóc Firulais, corresponsal caní de Hope&Help. Llaurador, 3 anys, 27kg, Sagitari i amant de les pilotes que grinyolen i dels premis amb sabor a pollastre. El meu treball en la fundació consisteix a visitar a les mascotes de cada llar, escoltar les seves històries i transmetre-les als lectors d’aquesta web.

Surto totes les setmanes a conèixer nous camarades i a exercitar-me, el típic moment de socialització que demana l’era moderna a crits i sempre és molt divertit. No obstant això, aquesta ha estat una tarda més interessant. Al voltant de les 18 hores, he tingut l’oportunitat d’entrevistar 3 dels nostres més nous membres en el grup de famílies auxiliades per la Fundació *Hope&*Help.

Lucas, Bruno i Mougli, segons comentaris dels nostres voluntaris, són un dels casos que més interès desperta en la fundació. La trista història darrere d’aquests germans i el final feliç que se’ls aproxima ha captat l’atenció de tots. Com a part de la rutina setmanal del CAS TRIO, com se’ls coneix, dos voluntaris els acosten al pipi-can del Parc Joan Miró, on els esperava amb ànsies.

Bruno i Mougli

Fa prop d’un mes i mig Serveis Socials de Nova Esquerra de l’eixample va contactar a la Fundació Hope&Help per a sol·licitar la nostra ajuda referent al cas de María i els seus tres gossets. La mare d’aquests germans canins és una senyora major, que pateix d’una malaltia degenerativa. Això ha provocat que al costat de la salut de María es deteriorin també les condicions de vida dels seus bebès.

Després dels advertiments que les seves mascotes els serien retirades ja que ella no podia cuidar-les apropiadament, María va començar a lluitar pels seus petits, la seva raó de vida i va obrir les portes de la seva casa a la Fundació i el seu equip de voluntaris.

Lucas

Sobre el seu ingrés a la fundació els germans ens comenten:

Lucas: Mamà és meravellosa -diu mentre puja i baixa del banc on estan els voluntaris- ens vol un munt però des que va emmalaltir gairebé no pot sortir al carrer i a nosaltres no ens agrada deixar-la sola. Els voluntaris ens van explicar que l’única forma que estiguem tots junts és acompanyar-los al parc, al veterinari i deixar-los jugar amb nosaltres algunes vegades a la setmana.

Bruno: la veritat són bons nois. Al principi mamà s’amagava darrere de la porta, com Mougli, però després d’un mes amb la fundació ja surt i parla amb els voluntaris, fins i tot ens va prometre que quan passada aquesta fase del tractament sortiria a passejar amb nosaltres.

Mougli es manté sota el banc de les voluntàries des de fa poc més de 10 minuts. Sembla ser el més tímid de tots, saluda a la resta dels gossos des de lluny però no juga amb cap. Els seus
germans ens comenten que 15 dies enrere hagués entrat al recinte i s’hauria allunyat de tots, humans i gossos. No obstant això ara se sent més en confiança i fins i tot besa ocasionalment als voluntaris sense que ells li ho demanin i es deixa posar la corretja sense que tots hagin de córrer darrere d’ell.

Bruno: jo també estic millor, sofria d’ansietat i em picava la meva cua tot el temps i des que acompanyo a passejar als voluntaris conec munt d’amics nous que em presten les seves joguines, fins i tot m’han portat al veterinari i el meu cua està molt millor.

Els tres germans s’enfronten a un canvi important en les seves vides. Per a poder romandre tots junts a casa amb María, depenen de la bona voluntat d’un grup de persones que s’encarregaran de satisfer les seves necessitats i ajudar a María a millorar emocionalment. Aquesta història continuarà, però ara és moment d’atrapar la pilota nova de Lucas en el pipi-can i tots m’esperen. Esperem que els esdeveniments continuïn desenvolupant-se favorablement i que María i els seus petits tinguin la seva final feliç.