“Ànimes Bessones” – Històries de Persones i Gats

Foto acollida temporal de dos gats per la Fundació Hope & Help i la Fundació Daina
Treballadora de Spam acull temporalment als dos gats

Treballem conjuntament amb la Fundació Daina per  per promoure, impulsar i desenvolupar, el benestar de les persones i dels animals, i evitar la solitud i l’abandonament de persones grans i animals, del nostre entorn.

El conveni entre fundacions permet cobrir més casos urgents d’acollides temporals.

Kiba i Hache en acollida temporal gràcies al conveni de col.laboració.

La primera setmana d’abril, ja en plena pandèmia, els serveis socials de l’ajuntament de Mataró contacten amb la protectora Spam per informar-nos que els propietaris dels dos gats, un matrimoni ja gran, es troben ingressats en dos hospitals diferents i no tenen a ningú que se’n pugui fer càrrec. Durant uns dies una treballadora de la protectora es dirigeix al domicili per tenir cura dels gats pel que fa a la seva alimentació i higiene bàsica, donat que tot semblava indicar que seria qüestió d’uns dies, si més no en el cas del senyor, ja que la seva dóna estava ingressada per un ictus.

El dia 9 d’abril, ens contacta una treballadora social de l’hospital de Mataró per informar-nos que el senyor ha donat positiu en coronavirus. A aquest fet s’hi suma la precarietat econòmica d’aquest matrimoni, que vivia en un pis ocupat de Mataró. Donada tota aquesta situació, des de benestar social de l’ajuntament de Mataró, intenten tramitar la cessió dels gats a la protectora per poder trobar per a ells una nova família i que suposi una descàrrega per unes persones que viuen en unes condicions de precarietat molt manifestes.

Tanmateix, el propietari dels gats s’hi nega: per ell els seus dos gats són una de les poques coses que el mantenen amb ganes de viure. S’aconsegueix però que el senyor cedeixi a una acollida temporal dels seus gats mentre ells es poden recuperar i tornar a tenir cura d’ells. Donat que els gats estan molt espantats i al refugi tenien moltes possibilitats de no sobreviure, una treballadora de la Spam els acull a casa seva per intentar tirar-los endavant.

La darrera notícia que tenim, molt recent, és que l’home ha estat donat d’alta, però al tornar a casa seva es troba que ha estat re-okupada, de manera que ara mateix està sense vivenda. L’home segueix sense voler renunciar als seus gats, són ja l’única cosa que el manté lligat al món. Serveis socials pacten amb ell que els gats estaran a càrrec de la protectora fins que ell torni a tenir un lloc per viure.

És el moment en què la Fundació Daina li comenta el cas a Hope & Help, i l’Anna Faura assumeix com actuació de la seva Fundació l’acollida temporal dels dos gats fins que l’home se’n pugui fer càrrec.

Gràcies a aquests convenis de col·laboració entre fundacions, oferim la possibilitat de que tant les persones com els seus animals de companyia, puguin tenir una segona oportunitat per gaudir d’una vida digna junts.